În şedinţa din 28 septembrie consilierii locali au aprobat în unanimitate realizarea proiectului „Şoseaua de centură a municipiului Botoşani prin Curteşti”.
Momentul a trecut însă aproape neobservat, media locală nu a fost preocupată de această hotărâre. Au fost „chestiuni importante la ordinea zilei”, cele legate de costurile de închiriere ale prosoapelor pentru plajă la încă nedeschisul Parc de agrement Cornişa sau repartizarea „lipsită de fair-play” a biletelor oferite gratuit consilierilor locali pentru meciurile de fotbal, aceste probleme acaparând paginile ziarelor şi timpii televiziunilor locale. Aşa încât proiectul nu putea trezi prea mult interes, chiar dacă în documentaţia aflată pe masa consilierilor locali era estimată şi valoarea de realizare a investiţiei, de peste 20 milioane de euro. Acest proiect se înscrie totuşi între proiectele mari ale Botoşanilor din perioada de după Decembrie 1989. Pentru că dincolo de faptul că după Revoluţie în Botoşani s-a distrus zona industrială, s-au restrâns spaţii verzi, între care o treime din parcul Eminescu şi s-au abandonat clădiri de patrimoniu, trebuie să spunem că s-a şi construit.
Într-un oraş cu resurse proprii destul de modeste, în anii de după Revoluţie administraţia locală a realizat, cu fonduri atrase, patru obiective de investiţii uriaşe, de ordinul zecilor de milioane de euro: construcţia cartierelor de locuinţe Bucovina şi Cişmea, reabilitarea „Centrului Vechi” şi construcţia Parcului de agrement Cornişa. Chiar dacă la investiţia din Centrul Vechi se amână nejustificat redarea funcţionalităţii, la fel cum se amână şi deschiderea efectivă a Parcului de agrement, obiectivele vor fi finalizate aşa cum trebuie, fără nici o îndoială. „Şoseaua de centură a municipiului Botoşani prin Curteşti” se înscrie în această restrânsă categorie de proiecte mari, cu valoare mult peste potenţialul economic actual al oraşului şi judeţului şi de aceea realizabilă numai cu fonduri atrase. Proiectul vizează asigurarea infrastructurii de bază necesară cererii de transport în creştere, reducerea emisiilor de poluanţi prin creşterea fluenţei traficului în tranzit, creşterea atractivităţii zonei şi atragerea de noi investitori, dezvoltarea zonei adiacente de centură datorită echipării cu utilităţi şi reducerea costurilor de întreţinere a străzilor străbătute de actualul „Ocolitor Sud” al oraşului. Proiectul se va face în timp şi numai finalizarea Studiului de fezabilitate şi a Proiectului tehnic vor dura probabil un an. Dar, odată demarat, proiectul se va realiza şi pentru aceasta există deja un sprijin solidar din partea parlamentarilor botoşăneni. Astăzi ne amintim mai greu faptul că toate celelalte patru proiecte mari amintite mai devreme au fost realizate în perioade lungi (cartierele de locuinţe sau reabilitarea Centrului Vechi au fost finalizate la mai mult de un deceniu de la aprobarea proiectelor, iar la Parcul de agrement Cornişa realizarea proiectului a fost aprobată de consilierii locali în urmă cu mai bine de opt ani).
Dumnezeu nu a făcut lumea într-o singură zi, şi trebuie ştiut că fiecare pas este important pentru realizarea acestui obiectiv de investiţii. Dar hotărârea consilierilor locali luată în 28 septembrie înseamnă deja un pas uriaş.